
Kurz IT Architekt, Projektant v programe AutoCAD
Rekvalifikačný kurz IT Architekt, projektant v programe AutoCAD je určený pre tých záujemcov, ktorí si chcú nájsť uplatnenie v oboroch, kde sa od nich bude vyžadovať komplexné ovládanie programu AutoCAD na profesionálnej úrovni. Balík kurzov sa skladá z AutoCAD I, AutoCAD II a AutoCAD 3D. V termíne je uvedený len začiatok kurzu, o ďalších termínoch Vás budeme informovať.
Minimálne vstupné vedomosti: Nepredpokladajú sa žiadne konkrétne vstupné vedomosti.

Kurz je možné absolvovať bezplatne cez program Kompas+ alebo Nestrať prácu - vzdelávaj sa
- práca s pásom príkazových kariet a v modelovom priestore
- práca v šablóne výkresu- layout
- význam jednotlivých tlačidiel na myške v AutoCADe
- navigácia v rámci modelového prostredia: priblíženie, oddialenie, posun zoom a pan
- práca so súbormi: otváranie a ukladanie súborov, otváranie šablón a vytvorenie šablóny
- prispôsobenie užívateľského rozhrania: perióda automatického ukladania, nastavenia kurzorov, farba obrazovky a pod.
- nastavenie jednotiek kreslenia
- zadávanie príkazov cez ikony a zadávanie príkazov cez príkazové skratky
- prepis príkazových skratiek v rámci
- textového súboru
- zobrazenie súradníc polohy bodu
- pomocné príkazy – Krok, Raster, Orto, Polárne trasovanie, Uchopenie objektu, Trasovanie, Dynamické zadanie...
- výber objektov jednotlivo a výber pomocou výberového okna
- pridávanie a odoberanie objektov z existujúceho výberu
- zakladané kresliace príkazy- Úsečka, Krivka, Kružnica, Oblúk, Elipsa, Bod...
- zadávanie rozmerov objektov a ich kontrola
- základy šrafovania
- Posun, Kopírovať, Pretiahnuť, Otočiť, Zrkadliť, Meradlo, Pole,...
- nástroje pre meranie vzdialenosti, uhla, rádiusu, plochy a objemu
- vysvetlenie princípov používania hladín
- pridávanie nových hladín
- nastavenie vlastností hladín a ich editácia - farba, typ čiary, hrúbka čiary
- vymazávanie existujúcich hladín
- vysvetlenie rozdielu medzi blokom a skupinou
- vytvorenie bloku, možnosti využitia bloku a správa knižnice blokov
- editácia bloku
- jednoriadkový a viacriadkový text
- nastavenie vlastností a editácia textu
- kóty- priama, šikmá, uhlová, dĺžka oblúku, polomer, priemer, zalomená a staničná
- nastavenie kótovacieho štýlu
- príkazy: Prerušiť, Nastaviť medzeru, Rýchle kótovanie od základne, Reťazová kóta, Aktualizovať a pod.
- tvorba výrezov
- nastavenie formátu výkresu a mierky výrezov a príprava na tlač vo forme pdf. súboru
- praktické cvičenia na osvojenie si zručností
- polyčiara a jej podrobnejšie využitie
- rýchle úchopové módy
- pokročilé techniky šrafovania
- efektívne zadávanie uhlov
- rýchly výber a výhody použitia
- využitie parametrických väzieb
- dočasné trasovanie bodov
- príkazy Prerušiť, Prerušiť v bode, Spojiť, Upraviť krivku, Upraviť šrafy, Upraviť pole a pod.
- podrobný prehľad kótovacích funkcií
- anotatívne kótovanie
- výber hladín podľa špecifických kritérií a filtrovanie hladín
- nastavenie, vytvorenie a editácia tabuľky
- export, import tabuliek
- previazanie tabuliek s Excelom
- celkový prehľad funkcií
- vytvorenie vlastného typu čiary a šrafy
- vytvorenie dynamických blokov a ich editácia
- vytvorenie popisných atribútov k bloku
- spárovanie dát AutoCADu a Excelu
- vyhľadávanie v Design Center
- preberanie
- blokov, kótovacieho štýlu, hladín, layoutov, typov čiar, tabuliek
- textov a pod. z jedného výkresu do druhého výkresu prostredníctvom Design Center
- vkladanie hotových blokov
- spolupráca Design Center a Palety nástrojov
- rastrové obrázky
- OLE objekty
- vkladanie textov z Wordu
- externé referencie
- nastavenie užívateľského rozhrania podľa vlastných potrieb
- základy využitia programovacích funkcií Script, LISP a Macro
- univerzálny súradnicový systém- USS
- štýly zobrazenia v 3D grafike
- najpoužívanejšie 3D príkazy a ich uplatnenie pri tvorbe 3D modelu
- Univerzálny súradnicový systém- USS
- 3D prostredie AutoCADu, popis obrazovky, práca s menu
- štýly zobrazenia v 3D grafike
- najpoužívanejšie 3D príkazy a ich uplatnenie pri tvorbe 3D modelu
- 3D posun, 3D rotácia a 3D mierka
- základné entity: kocka, kváder, kužeľ, guľa, ...
- rozdelenie entít: solid a surface, mesh
- práca s príkazmi Polysolid, Extrude, Presspull, Revolve a Sweep, Union, Substract a Intersect
- orezávanie telies, zaobľovanie a zkosenie hrán telies
- modifikácia plných telies- Taper, Offset, Shell a pod.
- využitie roviny rezu a zobrazenie rezaných plôch
- príkazy pre vytváranie plášťov- Network, Loft, Sweep, Planar, Extrude, Revolve, Blend,Patch, Offset
- príkazy pre editáciu plášťov- orezávanie a zaobľovanie
- modelovanie prostredníctvom NURBS a kontrolných vrcholov krivky- CV spline
- modelovanie základných sieťových primitív a nastavenie delenia siete
- príkazy pre vytváranie sietí- Revolved Surface, Edge Surface, Tabulated Surface, Ruled Surface
- vyhladzovanie povrchov sietí- Smooth
- editácie sietí- Split Face, Merge Face a Close Hole a pod.
- konverzia sietí na plášte a plné telesá
- výber bodov, hrán a plôch v rámci siete a ich modifkácia v 3D priestore
- práca s gizmom v rámci sietí
- vizuálne štýly: drôtený model, 3D hide, reálny, konceptuálny...
- osvetlenie: bodové, priame svetlo, reflektor a pod.
- nastavenie osvetlenia scény (Environment) denným svetlom a využitie rôznych filtrov pre vytváranie nálady scény
- materiály: tvorba a použitie
- práca s kamerou
- rendering: spôsob použitia a nastavenia rendru pre finálne fotorealistické zobrazenie produktu
- nastavenie animácie scény
Popis prostredia AutoCADu
Základné nastavenia
Spôsob zadávania príkazov
Základné funkcie v stavovom riadku
Výber objektov a kreslenie
Editačné príkazy a nástroje pre meranie
Základy práce s hladinami
Základy práce s blokmi a skupinami
Text
Základy kótovania
Nastavenie výkresu a príprava na tlač
Pokročilé techniky kreslenia
Pokročilé techniky editácie
Pokročilé techniky kótovania
Pokročilá práca s hladinami
Tvorba tabuliek
Express Tools
Pokročilá práca s blokmi a popisnými atribútmi
Využitie Design Center
Import a export
Manažment prostredia AutoCADu
Základy 3D modelovania
Základy 3D modelovania
Modelovanie základných 3D entít
Modelovanie na úrovni Solid- plných telies
Modelovanie na úrovni Surface- plášťov
Modelovanie na úrovni Mesh- sietí
Render
Vytváranie Layoutu pre 3D model
Zobraziť všetky kurzy z kategórie Kurzy 3D grafiky, CAD
Neváhajte nás kontaktovať ohľadom ďalších informácií a požiadaviek na kurz IT Architekt, Projektant v programe AutoCAD :
Kontaktujte nás
Hodnotenia kurzu IT Architekt, Projektant v programe AutoCAD

