Kurz Animácia a Vizualizácia v 3DS Max
3D Studio Max je profesionálna aplikácia na tvorbu 3D grafiky. Používa sa na modelovanie, animáciu a vizualizáciu vytvorených modelov. Pomocou nej sa dajú vytvárať fotorealistické obrázky a animácie. Je široko využívaná medzi ľuďmi pracujúcimi v oblasti architektúry a na tvorbu modelov budov a ich vizualizáciu. Taktiež poskytuje vysoký komfort pri tvorbe modelov do počítačových hier.
Minimálne vstupné vedomosti:
Základné znalosti práce s počítačom – ovládanie operačného systému (Windows) a schopnosť pracovať s priečinkami, súbormi a softvérom na základnej úrovni. Skúsenosti s grafickými programami (výhodou) – ak už máte skúsenosti s inými grafickými alebo dizajnovými nástrojmi (napr. Photoshop, Illustrator), bude to výhodou, ale nie je to nevyhnutné. Priestorová predstavivosť – základné porozumenie trojrozmernému priestoru a vnímanie tvarov môže byť nápomocné pri modelovaní a práci v 3D prostredí. Záujem o 3D dizajn a kreativitu – ochota experimentovať, tvoriť a učiť sa nové techniky je veľmi dôležitá, pretože práca v 3D vyžaduje trpezlivosť a otvorený prístup k učeniu. Tieto vstupné vedomosti nie sú náročné, takže kurz je prístupný širokej verejnosti. Je ideálny pre začiatočníkov, ktorí sa chcú ponoriť do sveta 3D tvorby. Stačí mať nadšenie a záujem!
Kurz je možné absolvovať bezplatne cez program Zručnosti pre trh práce
-
Úvod do 3ds Max
Prehľad softvéru a jeho využitie, zoznámenie s rozhraním, nastavenie pracovného priestoru a základná navigácia v 3D priestore. -
Základy modelovania
Práca s rôznymi typmi objektov, tvorba a úprava základných tvarov, úvod do polygonového modelovania a manipulácia s objektmi. -
Pokročilé techniky modelovania
Modelovanie komplexných objektov, používanie modifikátorov, tvorba organických tvarov a optimalizácia modelov. -
Textúrovanie a materiály
Práca s materiálovým editorom, aplikácia textúr, použitie UVW mapovania a tvorba rôznych druhov povrchov. -
Svetlo a osvetlenie scény
Typy svetiel, nastavenie osvetlenia pre realistický efekt, práca s tieňmi a techniky osvetlenia interiérov a exteriérov. -
Základy tvorby 3D animácie
Práca s časovou osou, tvorba animácií pomocou kľúčových snímok, animácia pohybov a dynamické efekty. -
Základy práce v krivkovom editore
- aplikácia nových kľúčov
- dynamika pohybu
-
Lineárna a nelineárna interpolácia
- zmena interpolácie a jej využitie v praxi podľa typu
-
Tvorba skeletu-kostry pre postavičku
- úprava kostí (dĺžka, šírka, separátna extrudácia
- úchytov pre efektívnejšiú prácu)
-
Aplikácia inverznej kinematiky
- skelet-kostra postavičky a nastavenie uhlov kinematiky
-
Aplikácia helperov
- Dummy objektov pre manipulanty inverznej kinematiky
-
Skinovanie postavičky
- skinovanie na vytvorený skelet
- nastavenie deformačných zón
- veľkostí envelop a ich
- pozícií na daných kostiach podľa dĺžky končatín, prstov, torza, hlavy atď.
- zrkadlenie skinu
-
Animovanie postavy
- statická animácia - dýchanie, obzeranie sa...
- činnosť podľa požiadaviek
- účastníka kurzu s dosiahnutím reálnej dynamiky pohybu
-
Práca v Dope Sheet editore
- aplikácia nových kľúčov, reverz animácie
-
Základy práce s animačnými kľúčami
- kopírovanie (separátne rotácia, translácia a scaling)
-
Animovanie Visibility
- priehľadnosti objektu
-
Animovanie kamery
- animovanie po trajektórii predstavujúcu separátny objekt prostredníctvom kontrolerov
-
Particle systems
- animovanie snehu a dažďa ( tvorba textúry pre sneh a dážď )
- tvorba animácie krviniek cez particle systems prostredníctvom inštantnej geometrie
- a deflektorov pre docielenie reálnych fyzikálnych zákonov o kolíziách medzi objektami
-
Animovanie geometrických tvarov cez Path Deform
- modifikátor pre docielenie pohybu po danej trajektórii a prispôsobenia ohybu objektu vo svete animácií taktiež známy pod pojmom Stroke
-
Animovanie vetra a gravitácie
- pri použití Particle Systems
-
Rendering a export
Nastavenie renderovacích parametrov, použitie rôznych renderovacích motorov, nastavenie kvality renderu a export projektov vo vysokom rozlíšení. -
Práca so svetlami
- základné - omni svetlo, target, free, skylight, mental ray Area Light a Area Spot nastavenie intenzity svetla, typov tieňa (mäkký a ostrý tieň) a ich využitie podľa typu v praxi nastavenie farby svetla a implementácia bitmapy na projektor - parabolu svetla
-
Práca s Fotometrickými svetlami
- Target/Free Point, Target/Free Linear, Target/Free Area
-
Implementácia fotometrických svetiel
- IES Sun a IES Sky do exteriérovej vizualizácie rodinného domu s pozemkom. Natavenie intenzít dodatočných svetiel pre docielenie fotorealistického obrazu
-
Aplikácia postprodukčných efektov
- Video Post (Glow, Lens Flare, Highlight)
-
Tvorba objektovej trávy
- nastavenie hodnôt pre trávu a vlasy, farebnosť, lesk, fyzika - kolízie úprava - česanie a strihanie v reálnom čase do požadovaných hodnôt pre trávu a vlasy osadenie trávy na požadované miesta v scénke a jej dodatočná modifikácia
-
Implementácia 3D objektu
- implementácie (budova/dom) do fotografie s osadením do požadovaného miesta s na- svietením scény a aplikáciou špeciálneho typu textúry pre dosiahnutie fotorealistického obrazu
-
Renderovanie
- popis zložiek dialógového okna nastavenia renderu základných typov
-
Scanline Render
- detailný popis nastavenia hodnôt Radiosita, Light Tracer, typy výstupných filtrov, nastavenie rozlíšenia obrazu, uloženie výsledného renderu do požadovaného formátu
-
Mental Ray Render
- popis položiek, nastavenie hodnôt kaustiky a globálnej iluminácie, fotónov, Final gather, hĺbka ostrosti použitie príslušných typov svetiel pre render Mental Ray, ich nastavenie hodnôt intenzity svetla a tieňov
-
Práca s post-produkčnými efektami
- volumetrické svetlo: nastavenie intenzity a farieb slnečných lúčov, implementácia bitmapy pre docielenie realistického obrazu lúčov nastavenie typov tieňovania pre tento typ efektu s rozdielom pre využitie v praxi
-
Depth Of Field
- hĺbka ostrosti (rozmazanie a zaostrenie objektov pohľadom cez kameru do požadovaného výsledku)
-
Lens Effect
- implementácia Lens Flare efektu na požadované svetlo v scénke s docielením žiariaceho slnka na pozadí celej scenérie
-
Záverečný projekt
Vytvorenie komplexného projektu od návrhu po finálny render, aplikácia získaných zručností, finalizácia a prezentácia výstupov. - Každá časť obsahuje praktické cvičenia a projekty na osvojenie si zručností, ktoré môžete využiť v reálnych projektoch.
Výstupné vedomosti:
Po ukončení kurzu budete mať pevný základ v používaní 3ds Max a budete schopní samostatne vytvárať základné 3D modely, vizualizácie i animácie. Kurz vás pripraví na samostatnú prácu v 3D dizajne a otvorí vám cestu k ďalšiemu rozvoju v tejto oblasti.
Zobraziť všetky kurzy z kategórie Kurzy 3D grafiky, CAD
Neváhajte nás kontaktovať ohľadom ďalších informácií a požiadaviek na kurz Animácia a Vizualizácia v 3DS Max:
Kontaktujte nás
Hodnotenia kurzu Animácia a Vizualizácia v 3DS Max